1for (početak; uvjet; povećanje ili smanjenje) {
2 // Operacije koje treba izvesti
3}
4
početak
definira od koje vrijednosti počinjem, uvjet
određuje kada se petlja nastavlja, a povećanje ili smanjenje
upravlja onim što se događa nakon svake iteracije petlje.1$boje = array("Crvena", "Zelena", "Plava");
2
3for ($i = 0; $i < count($boje); $i++) {
4 echo "Boja: " . $boje[$i] . "<br>";
5}
6
boje
.1$matrica = array(
2 array(1, 2, 3),
3 array(4, 5, 6),
4 array(7, 8, 9)
5);
6
7for ($i = 0; $i < count($matrica); $i++) {
8 for ($j = 0; $j < count($matrica[$i]); $j++) {
9 echo $matrica[$i][$j] . " ";
10 }
11 echo "<br>";
12}
13
1for ($i = 0; $i < 3; $i++) {
2 for ($j = 0; $j < 3; $j++) {
3 echo "Vanjska petlja: $i, Unutarnja petlja: $j<br>";
4 }
5}
6
zbrajanje
koja uzima dva parametra i vraća njihov zbroj.kvadrat
.množenje
.1function pozdrav(ime) {
2 return `Bok, ${ime}!`;
3}
4console.log(pozdrav("Ivan")); // Izlaz: Bok, Ivan!
5
ime
parametar, a "Ivan"
je argument koji se koristi prilikom poziva funkcije.return
.return
se koristi za određivanje vrijednosti koja se vraća iz funkcije. Vrijednost koja se vraća može se koristiti gdje god se pozove funkcija. Na primjer:izračunaj
funkcija koristi zbrajanje
funkciju za dobivanje rezultata.1function izvršiOperaciju(broj, callback) {
2 return callback(broj);
3}
4
5console.log(izvršiOperaciju(5, kvadrat)); // Izlaz: 25
6
izvršiOperaciju
prima kvadrat
kao callback.try...catch
strukture za rješavanje grešaka.[th]Java[/th] [th]Kotlin[/th] | |
public class User { | data class User(var name: String) |
public class Osoba {
private String ime;
private int godine;
public Osoba(String ime, int godine) {
this.ime ime;
this.godine godine;
}
public String getIme() {
return ime;
}
public int getGodine() {
return godine;
}
}
fun main() {
val osoba Osoba("Ana", 25)
println("Ime: ${osoba.ime}, Godine: ${osoba.godine}")
}
rails new ime_projekta
kako bi kreirao novu Rails aplikaciju.config/database.yml
i pokreni migracije pomoću rails db:migrate
.rails generate scaffold Post title:string body:text
kreira sve potrebno za upravljanje postovima.rails server
i posjeti http://localhost:3000
kako bi vidio svoju aplikaciju u akciji. require 'nokogiri'
require 'open-uri'
url 'https://example.com'
document Nokogiri::HTML(open(url))
document.css('h1').each do |heading|
puts heading.text
end
[th]Alat/Biblioteka[/th] [th]Opis[/th] | |
Ruby2D | Jednostavna biblioteka za izradu 2D igara koja podržava osnovne grafičke i zvučne funkcionalnosti. |
Chingu | Biblioteka koja se temelji na Gosu, ali nudi dodatne funkcionalnosti za brži razvoj igara. |
DragonRuby Game Toolkit | Alat koji omogućuje razvoj igara s visokim performansama i podrškom za više platformi, uključujući mobilne uređaje. |
pip install pygame
.[th]Korak[/th] [th]Opis[/th] | |
1. Prikupljanje podataka | Prvi korak u analizi podataka je prikupljanje podataka. To može biti putem API-ja, web scraping-a ili korištenjem postojećih datasetova. |
2. Čišćenje podataka | Nakon prikupljanja podataka, važno je očistiti ih i pripremiti za analizu. To uključuje uklanjanje nedostajućih vrijednosti, ispravljanje pogrešaka i normalizaciju podataka. |
3. Analiza podataka | Koristeći biblioteke poput Pandas i NumPy, možete analizirati podatke i izvući vrijedne uvide. Ovo može uključivati statističke analize, vizualizacije podataka i prediktivne modele. |
[th]Alat[/th] [th]Primjena[/th] | |
Selenium | Automatizacija web preglednika |
BeautifulSoup | Parsiranje HTML i XML datoteka |
pandas | Manipulacija i analiza podataka |
pip install pygame
[th]Biblioteka[/th] [th]Opis[/th] | |
NumPy | Osnovna biblioteka za numeričke izračune u Pythonu. Omogućava rad s višedimenzionalnim nizovima i matrikama. |
SciPy | Izgrađena na NumPy-u, SciPy nudi dodatne funkcionalnosti za napredne matematičke, znanstvene i inženjerske izračune. |
import time
from selenium import webdriver
# Pokretanje web drivera
driver webdriver.Chrome()
# Otvaranje web stranice
driver.get('https://example.com/login')
# Pronalaženje polja za unos korisničkog imena i lozinke
username driver.find_element_by_name('username')
password driver.find_element_by_name('password')
# Unos korisničkog imena i lozinke
username.send_keys('vaše_korisničko_ime')
password.send_keys('vaša_lozinka')
# Pronalaženje i klikanje na gumb za prijavu
login_button driver.find_element_by_name('login')
login_button.click()
# Čekanje nekoliko sekundi kako bi se stranica učitala
time.sleep(5)
# Zatvaranje web drivera
driver.quit()
[th]Korak[/th] [th]Opis[/th] | |
Definiranje ciljeva | Postavljanje jasnih i mjerljivih ciljeva za projekt. |
Izrada plana | Razrada detaljnog plana koji uključuje sve faze razvoja. |
Priprema resursa | Osiguravanje svih potrebnih alata i resursa. |
Prototipiranje | Izrada prototipa za testiranje ideja i dobivanje povratnih informacija. |
const
konstruktore gdje god je moguće i razdvajajte widgete kako biste smanjili opterećenje.[th]Tehnika[/th] [th]Opis[/th] [th]Prednosti[/th] | ||
Pravilno upravljanje stanjem | Korištenje alata za upravljanje stanjem kao što su Provider ili Bloc. | Poboljšava performanse i olakšava održavanje koda. |
Lazy Loading | Učitavanje podataka samo kada su potrebni. | Smanjuje opterećenje memorije i poboljšava brzinu aplikacije. |
Optimizacija slike | Korištenje odgovarajućih formata i veličina slika. | Poboljšava vrijeme učitavanja i korisničko iskustvo. |
val list listOf(1, 2, 3, 4, 5)
val doubled list.map { it * 2 }
println(doubled) // Ispisuje: [2, 4, 6, 8, 10]
import kotlinx.coroutines.*
fun main() runBlocking {
launch {
delay(1000L)
println("Svijet!")
}
println("Zdravo,")
}
val brojevi listOf(1, 2, 3, 4, 5)
val kvadrati brojevi.map { it * it }
println(kvadrati) // Ispisuje: [1, 4, 9, 16, 25]
map
, filter
i reduce
.import kotlinx.coroutines.*
fun main() runBlocking {
launch {
delay(1000L)
println("Svijet!")
}
println("Zdravo,")
}
launch
pokreće novu korutinu koja odgađa izvršenje za jednu sekundu prije nego što ispiše "Svijet!". U međuvremenu, glavna korutina ispisuje "Zdravo,". Rezultat je asinkroni ispis "Zdravo, Svijet!"fun String.reverse(): String {
return this.reversed()
}
val original "Kotlin"
val reversed original.reverse()
println(reversed) // Output: niltoK
val numbers listOf(1, 2, 3, 4, 5)
val doubled numbers.map { it * 2 }
println(doubled) // Output: [2, 4, 6, 8, 10]
import kotlinx.coroutines.*
fun main() runBlocking {
launch {
delay(1000L)
println("Korutine su sjajne!")
}
println("Pozdrav iz glavne funkcije!")
}
data class User(val name: String, val age: Int)
val user User("Ana", 28)
println(user) // Output: User(nameAna, age28)
val day 3
val dayName when(day) {
1 -> "Ponedjeljak"
2 -> "Utorak"
3 -> "Srijeda"
4 -> "Četvrtak"
5 -> "Petak"
6 -> "Subota"
7 -> "Nedjelja"
else -> "Nepoznati dan"
}
println(dayName) // Output: Srijeda