Kako kreirati nevjerojatne aplikacije s Flutterom?

Autor Htnel, Svibanj 29, 2024, 10:56 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

0 lanovi i 1 Gost pregledava ovu temu.

Htnel

U ovom članku istražit ćemo kako koristiti Flutter za stvaranje impresivnih mobilnih aplikacija. Proći ćemo kroz ključne korake, najbolju praksu i savjete za optimizaciju vašeg razvoja.
Flutter je open-source SDK za razvoj mobilnih aplikacija koji je razvio Google. Omogućuje izradu nativnih aplikacija za iOS i Android koristeći isti kod. Flutter koristi Dart programski jezik, a njegova glavna prednost je što omogućuje brz razvoj i prekrasne korisničke sučelje.
Zašto je Flutter postao tako popularan među developerima? Evo nekoliko ključnih razloga:
  • Brzina razvoja: Flutter omogućuje brzi razvoj aplikacija zahvaljujući svojoj hot reload funkcionalnosti.
  • Performanse: Aplikacije razvijene u Flutteru imaju nativne performanse.
  • Jednostavnost: Flutter koristi jedan kodni bazen za više platformi, što olakšava održavanje i razvoj.
Da biste započeli s razvojem u Flutteru, prvo morate postaviti razvojno okruženje. Evo koraka koje trebate slijediti:
  • Instalacija Flutter SDK: Preuzmite i instalirajte Flutter SDK s službene stranice.
  • Instalacija Android Studio: Preuzmite i instalirajte Android Studio, koji će vam pružiti potrebne alate za razvoj i testiranje.
  • Postavljanje emulatora: Unutar Android Studia, postavite Android emulator za testiranje vaših aplikacija.
  • Konfiguracija PATH varijable: Dodajte Flutter u PATH varijablu kako biste mogli koristiti Flutter komande iz terminala.
Sada kada ste postavili razvojno okruženje, vrijeme je za izradu vaše prve aplikacije. Slijedite ove korake:
  • Kreiranje novog projekta: Otvorite terminal i unesite

    flutter create my_first_app


    kako biste kreirali novi Flutter projekt.
  • Pokretanje projekta: Uđite u direktorij projekta i pokrenite aplikaciju s

    flutter run


    .
  • Uređivanje glavnog widgeta: Otvorite

    lib/main.dart i uredite

    MyApp widget kako biste prilagodili izgled aplikacije.
  • Dodavanje novih widgeta: Koristite različite Flutter widgete kao što su

    Container,

    Row,

    Column i

    Text za izradu korisničkog sučelja.
Čestitamo! Sada imate osnovno razumijevanje kako kreirati aplikacije s Flutterom. S vremenom ćete otkriti mnoge napredne funkcionalnosti i alate koji će vam pomoći u stvaranju još impresivnijih aplikacija.

Uvod u Flutter
U ovom članku istražit ćemo kako koristiti Flutter za stvaranje impresivnih mobilnih aplikacija. Proći ćemo kroz ključne korake, najbolju praksu i savjete za optimizaciju vašeg razvoja.
Flutter je otvoreni okvir za razvoj mobilnih aplikacija koji je razvio Google. Omogućuje programerima da kreiraju visokokvalitetne nativne sučelja za iOS i Android koristeći jedan kodni bazen. Ali, što točno čini Flutter tako posebnim?
Prvo, Flutter koristi Dart programski jezik, koji je jednostavan za učenje i omogućuje brzi razvoj. Drugo, Flutter omogućuje brzo osvježavanje (hot reload), što znači da možete odmah vidjeti promjene u kodu bez ponovnog pokretanja aplikacije. Ovo značajno ubrzava razvojni proces.
Evo nekoliko ključnih značajki koje čine Flutter tako popularnim:
  • Performanse: Flutter aplikacije su brze i glatke jer koriste nativne komponente i optimizirane su za mobilne uređaje.
  • Prilagodljivost: S Flutterom možete lako prilagoditi izgled i dojam vaše aplikacije zahvaljujući bogatom skupu widgeta.
  • Svestranost: Jedan kodni bazen za obje platforme (iOS i Android) znači manje posla i brže vrijeme izlaska na tržište.
  • Velika zajednica: Flutter ima veliku i aktivnu zajednicu koja redovito doprinosi bibliotekama i alatima, što olakšava razvoj.
Uz ove prednosti, nije čudo što je Flutter postao popularan izbor među developerima. Bez obzira jeste li početnik ili iskusni programer, Flutter vam može pomoći da kreirate nevjerojatne aplikacije koje će vaši korisnici voljeti.
U sljedećem odjeljku, proći ćemo kroz postavljanje razvojnog okruženja kako biste mogli započeti s razvojem svoje prve Flutter aplikacije.

Postavljanje razvojnog okruženja
Prije nego što započnete s izradom svoje prve aplikacije u Flutteru, važno je pravilno postaviti razvojno okruženje. Ovaj proces uključuje instalaciju Flutter SDK-a, postavljanje potrebnih alata te provjeru ispravnosti instalacije. Slijedite ove korake kako biste osigurali nesmetan početak rada:
1. Instalacija Flutter SDK-a
Prvi korak je preuzimanje i instalacija Flutter SDK-a. Posjetite službenu Flutter stranicu i preuzmite najnoviju verziju za svoj operativni sustav. Nakon preuzimanja, raspakirajte datoteku na željeno mjesto na vašem računalu.
2. Postavljanje puta do Fluttera
Kako bi Flutter bio dostupan iz bilo kojeg direktorija, potrebno je dodati put do Fluttera u vaš sustavski PATH. Evo kako to možete učiniti:
  • Windows: Otvorite System Properties, kliknite na Environment Variables, zatim na Path i dodajte put do Flutter bin direktorija.
  • macOS i Linux: Otvorite terminal i uredite .bashrc, .zshrc ili .profile datoteku dodavanjem sljedeće linije:

    export PATH"$PATH:`pwd`/flutter/bin"

3. Instalacija dodatnih alata
Flutter koristi dodatne alate kao što su Android Studio i Xcode za razvoj aplikacija. Preuzmite i instalirajte ove alate prema vašem operativnom sustavu:
  • Android Studio: Posjetite službenu stranicu i slijedite upute za instalaciju. Nakon instalacije, otvorite Android Studio, idite na SDK Manager i preuzmite potrebne Android SDK komponente.
  • Xcode (za iOS razvoj): Preuzmite Xcode iz Mac App Storea i instalirajte ga. Nakon instalacije, otvorite Xcode i prihvatite licencne uvjete.
4. Provjera instalacije
Nakon što ste sve instalirali, vrijeme je da provjerite je li sve ispravno postavljeno. Otvorite terminal i upišite sljedeću naredbu:
flutter doctor


Ova naredba će pregledati vaše okruženje i prikazati popis svih potrebnih komponenti te njihov status. Ako postoje problemi, Flutter će vam dati upute kako ih riješiti.
5. Postavljanje uređaja za razvoj
Za testiranje aplikacija, možete koristiti fizički uređaj ili emulator. Slijedite ove korake za postavljanje uređaja:
  • Fizički uređaj: Povežite svoj Android ili iOS uređaj s računalom putem USB-a i omogućite developerske opcije na uređaju.
  • Emulator: U Android Studiu, otvorite AVD Manager i kreirajte novi virtualni uređaj. Na macOS-u, otvorite Xcode i postavite iOS Simulator.
Kada ste sve ovo postavili, spremni ste za izradu svoje prve aplikacije s Flutterom! U sljedećem odjeljku, proći ćemo kroz korake za izradu jednostavne aplikacije koja će vam pomoći da se upoznate s osnovnim konceptima Fluttera.

Izrada prve aplikacije
Izrada prve aplikacije s Flutterom može biti uzbudljivo iskustvo, ali i izazov za početnike. Ako slijedite ove korake, brzo ćete se snaći i stvoriti svoju prvu funkcionalnu aplikaciju. U ovom dijelu ćemo proći kroz osnovne widgete, strukturu projekta i osnovne funkcionalnosti koje će vam pomoći da započnete.
Prvi korak u izradi aplikacije je stvaranje novog projekta. To možete učiniti pomoću naredbe u terminalu:
flutter create my_first_app


Nakon što ste stvorili projekt, otvorite ga u svom omiljenom IDE-u, kao što je Visual Studio Code ili Android Studio. Struktura projekta će izgledati otprilike ovako:
  • lib/ - Sadrži sve Dart datoteke s kodom aplikacije
  • test/ - Sadrži testove za vašu aplikaciju
  • android/ - Android specifične postavke
  • ios/ - iOS specifične postavke
  • pubspec.yaml - Konfiguracijska datoteka za upravljanje zavisnostima
Sljedeći korak je otvaranje lib/main.dart datoteke. Ovo je glavna datoteka vaše aplikacije i tu ćete napisati većinu svog koda. Počnimo s jednostavnom aplikacijom koja prikazuje "Hello, World!" na ekranu:
import 'package:flutter/material.dart';

void main() {
  runApp(MyApp());
}

class MyApp extends StatelessWidget {
  @override
  Widget build(BuildContext context) {
    return MaterialApp(
      home: Scaffold(
        appBar: AppBar(
          title: Text('Moja Prva Aplikacija'),
        ),
        body: Center(
          child: Text('Hello, World!'),
        ),
      ),
    );
  }
}


Ovaj kod koristi nekoliko osnovnih Flutter widgeta:
  • MaterialApp - Glavna aplikacija koja koristi Material Design
  • Scaffold - Osnovni layout za aplikaciju
  • AppBar - Gornja traka aplikacije
  • Center - Centrirani widget
  • Text - Widget za prikazivanje teksta
Nakon što ste napisali kod, pokrenite aplikaciju pomoću naredbe u terminalu:
flutter run


Vaša aplikacija će se pokrenuti na emulatoru ili fizičkom uređaju i trebali biste vidjeti "Hello, World!" na ekranu. Čestitamo, upravo ste stvorili svoju prvu Flutter aplikaciju!
Sada kada ste savladali osnove, možete početi istraživati naprednije funkcionalnosti i widgete koje Flutter nudi. Sretno u daljnjem razvoju!